Ben je onlangs verhuisd en komt er nog veel post aan bij je oude adres? Dan is het hoog tijd om een adreswijziging door te geven. Handig is om een lijstje bij te houden van post die op je oude adres bezorgd wordt, zodat je weet aan welke organisaties en bedrijven je je adreswijziging moet doorgeven. Belangrijke ontvangers van je adreswijziging zijn in ieder geval: Belastingdienst, bank, werkgever, verzekeraar.
Een brief waarin je je adreswijziging aankondigt kan je kort houden. Kijk bovendien even op de website van de organisatie of je misschien online je adreswijziging via een formulier in kan dienen.
Is het toch verstandig je adreswijziging per post of e-mail te sturen, dan moet er in ieder geval een aantal zaken moet in terugkomen:
Hieronder een voorbeeldbrief waarmee je je verhuizing kan doorgeven.
Waarom is het handig om je adreswijziging door te geven?
Wanneer je onderstaande velden invult worden deze automatisch ingevuld in de voorbeeldbrief.